2015. március 31., kedd

Brownie torta - Mert ehhez is értek

 Sziasztok!

Ahogy ígértem több mint 2 év után újra itt vagyok :) Jobbnál jobb ötletekkel és receptekkel.
Ha jól emlékszem édességet még nem töltöttem fel ide, úgyhogy tádáááám:

A hozzávalók:
- pálinka, sör, bor (igen mint mindig)
- 125g liszt
- 1 kávé
- 100g vaj
- 1 tábla ét- vagy tejcsoki (100 g)
- 2 dl tejszín
- 30g kakaópor (de valami jóféle, nem gagyi cukrozott neskvik vagy ilyesmi)
- 2 tojás
- 190g barna cukor + 10g vaniliás cukor
- 15 ml olaj
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 tasak sütőpor
- 1 kávéskanál só

Kezdésnek igyunk valamit.
Egy hőálló keverőtálba dobáljuk bele a következőket:
Vaj, csoki, cukor, kávé, a tejszín fele. Gőz fölött addig kevergetjük, amíg el nem olvad minden benne.
Ha ez megvan, levesszük a gőzről és hagyjuk kihűlni.
A maradék tejszínt, a tojást és az olajat elkeverjük benne, majd beleszitáljuk a maradék hozzávalót (liszt, sütőpor, só, szódabikarbóna és kakaópor)
Keverjük csomómentesre, és kb így kell kinéznie:



A sütőformát olajozzuk ki és rakjunk bele ilyen sütőpapírt. Valahogy... Én küzdöttem vele... de végül is nem folyt sehol. Tehát ez lett:


Már csak be kell rakni az előmelegített sütőbe kb. 2 órára, 150 fokon. Celsiusban és igen 150 fokon. nem elírás. A sütőajtót nem nyitogatjuk, nem leskelődünk, mert összeesik. Addig lehet szépen tovább iszogatni.
Én még levágtam a tetejét, hogy egyenes legyen. Mondjuk ez a következő képen pont nem egyenes, de ez van, ha iszik a szakács :)


A tetejére még olvasztottam egy kis csokit és rácsorgattam. Vanília fagyival... Na azzal tuti odabasz.

Viszlátgudbáj!

2 megjegyzés: