2015. augusztus 19., szerda

Koktél rákok a pokolból

 
 
 
Igazi diétás kaja. Én friss rozsos bagettel ettem, de tésztával is biztos király.
 
 
 
Hozzávalók 2 személyre:
- 40 dkg bármilyen koktél garnéla
- 1 fél citrom leve
- 4-5 nagy gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
- pritamin paprika vékonyra szeletelve (bár ezt legközelebb kihagyom belőle)

- friss petrezselyem
- sriracha szósz
- 1 dl száraz fehér bor
- só, bors, paprika
- olivaolaj
- 1 tk vaj (teavaj vagy házi vaj)

 
 
Kevés olajon közepes lángon pirítsuk meg a fokhagymákat, majd nyomjunk bele 1 ek sriracha szószt. Keverjük el, majd öntsük rá a száraz fehér bort.

Hagyjuk elfőni a lé felét, majd dobjuk rá a megmosott és lecsöpögtetett garnélákat a pritamin paprikával. Fedő nélkül főzzük el az összes levet, amíg egy sűrű szaft nem marad alatta. A garnéla szép rózsaszín lesz és összeknkorodik addigra, innen tudjuk, hogy már jó. Dobjuk rá a teavajat, és a petrezselymet, majd szórjuk meg 1 tk paprikával. Na én itt hibáztam :) édes paprika helyett a legerősebb csiliporomból raktam bele, innen a név... Mintha nem lett volna elég a sriracha... Bátraknak ajánlom. Legalább kétszer csíp :)
Forgassuk össze, tálaljuk és kész.

Legközelebb a paprikákat kihagyom, tehát egy lájtosabb fokhagymás, vajas, fehérboros mártás lesz alatta. lehet kísérletezni :)

Guten apetit!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése